Dela nyhet
Informationsmöte P012 24 maj 17:30
16 maj 2023 3 kommentarer
Hej gänget,
Nu är vi igång med säsongen för fullt och dax för oss att kalla till ett informationsmöte där vi skall förklara våra tankar kring laget, träningar och matcher. Kallelse kommer, glöm då inte att svara JA om ni kommer och NEJ om ni inte kommer.
Vi gör även en hel del utöver just träningar och jag kommer lista lite nedan så om någon vill hjälpa till så se om något passar just er.
INGEN KAN GÖRA ALLT MEN ALLA KAN GÖRA NÅGOT och då kommer detta vara plättlätt.
Vi kommer ha informationen samtidigt som kidsen tränar så vi vill att minst en förälder per barn kommer och avsätter denna tid, precis som vi tränare avsätter två kvällar i veckan för era kids. Vid bra väder njuter vi utomhus och vid dåligt väder har jag bokat klubblokalen.
Vi kommer gå igenom våra tankar kring hur vi skall vara mot varandra i laget, vad som gäller för regler vi träning och match men även vad vi förväntar oss av er föräldrar kring våra kringsysslor, hur vi vill att ni hjälper oss att ha ett gott klimat i gruppen och vad ni har för skyldigheter kring träning och match så att vi skall få denna stora grupp att fungera och utvecklas på bästa sätt.
Nedan ser ni lite av det som vi idag pysslar med och som vi gärna ser att vi alla hjälps åt, man kan ta en sak men om alla gör det så.....
- Planerar träningar
- Håller i träningar (2 st i veckan)
- Kallar till matcher (2 st i veckan)
- Coachar matcher (2 st i veckan)
- Går på ledarmöten.
- Utbildar oss
- Maila ut information från klubben
- Uppdatera kalendern
- Svarar på mail, telefon och sms
- Välkomna domare med sms innan matcher samt ta hand om dem kring match.
- Se till så vi får delat ut de gröna korten vid varje match
- Packa matchkläder
- Se till så matchkläderna kommer till tvätt (Klubben tvättar dock)
- Pumpa bollar
- Flytta mål innan och efter träning
- Flytta mål innan och efter match
- Kona upp planen innan match
Vi skall även se till att lösa så att ni föräldrar finns plats och hjälper till med följande under året
- Insläpp FCT matcher (2 ggr/år)
- Försäljning av Newbody (1 ggr/år)
- Tipspromenader (2 ggr/år)
- Utdelning av lottkuvert (2 ggr/år)
- Fotografering (1 ggr/år)
- Lösa bollkallar till A laget (2 ggr/år)
- Kiosktjänst (2 ggr/år)
- Fotbollsavslutning (1ggr/år)
- Lottbod ICA Maxi (2 ggr/år)
- Midsommar på Storegården (1ggr/år)
- Cuper?, ja det har vi just nu inte lagt till innan vi vet hur mycket hjälp vi kan få.
plus säkert några saker till då det pluppar upp saker hela tiden.
Utöver detta har även vi familj, vänner, läxor som skall göras med kidsen, lite fritid, mat som skall lagas, handlas, ett hus att ta hand om, gräsmattor som skall klippas osv
Så med detta sagt och visat så ses vi den 24 maj så hjälps vi åt att skapa förståelse hur vi löser detta på bästa sätt ihop, inte för vår skull utan för våra grabbar.
//Ledarna P012
Kommentarer
Ivar Andersson 16 maj 2023
Toppen med möte!
I hockeyn gör vi schema för året gällande alla åtaganden vi föräldrar behöver hjälpa till med för att underlätta för tränarna som lägger väldigt mycket tid ändå.
Jag kan tänka mig att skapa samma för p12 . Underlättar för alla men framförallt om alla gör något så blir det väldigt lite tid i förhållande till den tiden som våra tränare lägger på laget. Man får tilldelat pass och har själv ansvar för att byta om man inte kan. Man har också framförhållning och kan planera.
Jag tycker det är toppen- kom gärna med tankar kring detta, om inte här så på mötet. Min personliga åsikt är att man också kan tillsätta en eller två föräldrar på träning som hjälper till med kringsysslor som ex flytta mål, bära ut material mm. Vi är ju väldigt många härliga barn i laget nu så fler vuxna på träningen tror jag skulle vara fint 😊
Ivar Andersson 16 maj 2023
Oj såg att jag var inloggad på Ivar.
Hälsn Caroline Tomasson (Arvid A)
Elin Alexandersson 17 maj 2023
Bra med möte samt bra med schema. Kanske även lägga till en administrativ ”kommitté” med lottansvarig, kioskansvarig mm som skickar ut info och fixar med sånt…(Elton A)